Παρασκευή 20 Απριλίου 2012

Ποια είναι τα ξεχωριστά χαρίσματα των παιδιών σας;



Κάθε παιδί έχει έναν δικό του διαφορετικό τρόπο να μαθαίνει. Βρείτε τα δυνατά σημεία του παιδιού σας και το μαθησιακό στυλ που του ταιριάζει και ανακαλύψτε αποτελεσματικότερους τρόπους να τα ενθαρρύνετε!




       Γλωσσική νοημοσύνη:

Γράφει καλύτερα από το μέσο όρο της ηλικίας του     
Του αρέσει πολύ να διαβάζει
Του αρέσουν τα λεκτικά παιχνίδια                            
Του αρέσουν πολύ οι ρίμες, τα λογοπαίγνια και οι γλωσσοδέτες                                                                 
Είναι ένας καλός ορθογράφος ή διαθέτει προηγμένες δεξιότητες ορθογραφίας για την ηλικία του                               
Έχει πολύ καλό λεξιλόγιο για την ηλικία του             
Απολαμβάνει να ακούει ιστορίες, ανθρώπους να μιλάνε, κουβέντες για βιβλία                                                   
Έχει πολύ καλή μνήμη για ονόματα, τοποθεσίες ακόμα και ασήμαντα γεγονότα
Επικοινωνεί με τους άλλους με ανεπτυγμένο λεκτικό τρόπο     
Λέει απίθανες ιστορίες και ανέκδοτα

       Λογικο-μαθηματική νοημοσύνη:

Κάνει πολλές ερωτήσεις σχετικά με το πώς λειτουργούν τα πράγματα
Απολαμβάνει να λύνει γρίφους και σπαζοκεφαλιές
Κάνει εύκολα πράξεις με το μυαλό του ή έχει ανεπτυγμένες μαθηματικές ικανότητες για την ηλικία του
Σκέφτεται σε πιο αφηρημένο ή εννοιολογικό επίπεδο από τους συνομηλίκους του
Απολαμβάνει τα μαθηματικά στο σχολείο, το μέτρημα και τους υπολογισμούς
Έχει πολύ καλή αίσθηση του αιτίου-αποτελέσματος για την ηλικία του                                                                        
Του αρέσουν πολύ τα παιχνίδια με υπολογισμούς και αριθμούς
Του αρέσει να κατηγοριοποιεί ή να ιεραρχεί πράγματα
Του αρέσουν τα παιχνίδια στρατηγικής όπως σκάκι, ντάμα, κ.λ.π
Του αρέσει να πειραματίζεται με έναν τρόπο που δείχνει ανώτερης τάξης γνωστικές διαδικασίες σκέψης




   Χωρική ή χωροταξική νοημοσύνη (η αντίληψη του χώρου με ακρίβεια):

Αναφέρει σαφείς οπτικές εικόνες
Ονειροπολεί περισσότερο από τους συνομηλίκους του
Διαβάζει χάρτες και διαγράμματα ευκολότερα από τα κείμενα
Απολαμβάνει δραστηριότητες που έχουν σχέση με τέχνες
Του αρέσει να βλέπει ταινίες, διαφάνειες και οπτικές παρουσιάσεις γενικότερα
Καταλαβαίνει πολλά περισσότερα από τις εικόνες παρά από το κείμενο όταν διαβάζει
Του αρέσει να ασχολείται με παζλ, λαβυρίνθους και οπτικές δραστηριότητες
Του αρέσει να ζωγραφίζει σε φορητούς υπολογιστές και φύλλα εργασίας
Χτίζει ενδιαφέρουσες τρισδιάστατες κατασκευές όπως και κτήρια LEGO
Ζωγραφίζει στοιχεία προχωρημένα για την ηλικία του

       Σωματική-κυναισθητική νοημοσύνη:

διαπρέπει σε ένα ή περισσότερα αθλήματα, ή παρουσιάζει φυσική ανδρεία προχωρημένη για την ηλικία του

Έχει καλό κινητικό συντονισμό και λεπτή κινητικότητα
Κινήσεις  ή συσπάσεις όταν κάθεται για πολύ ώρα σε ένα σημείο
Έχει έναν δραματικό τρόπο να εκφράζει τον εαυτό του
Μιμείται έξυπνα τις κινήσεις και τα χαρακτηριστικά των άλλων ανθρώπων
Απολαμβάνει την εργασία με τα χέρια ή τα δάχτυλα (πηλός, πλαστελίνη, κατασκευές)
Του αρέσει να ξεχωρίζει πράγματα και μετά να τα τοποθετεί και πάλι μαζί
Χρησιμοποιεί τα χέρια του όταν βλέπει κάτι (αφή)
Ασχολείται με τρέξιμο, πάλη, άλμα ή παρόμοιες δραστηριότητες
Αναφέρει διαφορετικές σωματικές αισθήσεις ενώ σκέφτεται ή εργάζεται


       Μουσική νοημοσύνη:

Θυμάται μελωδίες τραγουδιών
Έχει ευαισθησία σε περιβαλλοντικούς θορύβους όπως π. χ ο ήχος της βροχής στη σκεπή
Έχει καλή φωνή
Ανταποκρίνεται θετικά όταν ακούει μουσική
Του αρέσει να παίζει κάποιο μουσικό όργανο ή να τραγουδάει σε μια ομάδα ή στη χορωδία
Τραγουδάει τραγούδια που έχει μάθει έξω από την τάξη
Έχει ρυθμικό τρόπο ομιλίας ή/ και κίνησης
Υποσυνείδητο βουητό  
Χτυπάει ρυθμικά στο τραπέζι που διαβάζει ή εργάζεται
σε ενημερώνει όταν οι ήχοι της μουσικής σταματούν - τονίζουν ή ενοχλούν

       Διαπροσωπική νοημοσύνη:

Του αρέσουν οι κοινωνικές συναναστροφές με συνομηλίκους
Του αρέσει να ανήκει σε ομάδες, επιτροπές, συλλόγους, κ.λ.π.
Φαίνεται να έχει ηγετικές ικανότητες
Απολαμβάνει να «διδάσκει» τα άλλα παιδιά
Του αρέσει να παίζει παιχνίδια με άλλα παιδιά
Οι άλλοι αναζητούν την παρέα του
Έχει δύο ή περισσότερους στενούς φίλους
Δίνει συμβουλές στους φίλους που έχουν προβλήματα
Μπαίνει  στη θέση των άλλων και κατανοεί τους γύρω του (ενσυναίσθηση)
Έχει κοινή λογική, αντιλαμβάνεται τι γίνεται γύρω του, ακούει και κατανοεί

       Ενδοπροσωπική νοημοσύνη:

Εμφανίζει μια αίσθηση ανεξαρτησίας και ισχυρής βούλησης
Έχει καλή αίσθηση του που βαδίζει
Έχει ρεαλιστική αίσθηση των δυνατών και αδύνατων σημείων του
Προτιμά να εργάζεται μόνος παρά να συνεργάζεται
Διαβάζει και παίζει μόνος του πολύ καλά (χωρίς παρέα)
Εκφράζει με ακρίβεια το πώς αισθάνεται
Ο τρόπος ζωής του και το μαθησιακό του στυλ είναι διαφορετικά από τα συνηθισμένα (των συνομηλίκων του)
Είναι σε θέση να μάθει από τις επιτυχίες και τις αποτυχίες του στη ζωή
Δε μιλάει πολύ για τα χόμπυ ή τα ενδιαφέροντα που έχει
Έχει υψηλή αυτοεκτίμηση

       Νατουραλιστική νοημοσύνη:

Του αρέσουν εξωτερικές δραστηριότητες όπως κηπουρική ή πεζοπορία
Εντοπίζει πράγματα στο περιβάλλον που οι άλλοι αγνοούν
Έχει ισχυρή αίσθηση της αφής, της γεύσης, της οσμής, της όρασης και της ακοής
Του αρέσει να κρατάει συλλογές και λευκώματα για τα φυσικά αντικείμενα (λουλούδια, φύλλα)
Αναγνωρίζει εύκολα τις ομοιότητες, τις διαφορές και τα πρότυπα στο περιβάλλον του
Του αρέσει να παρακολουθεί φυσικά φαινόμενα όπως το φεγγάρι, παλίρροιες, κ.ά.
μαθαίνει εύκολα τα χαρακτηριστικά και τα ονόματα των αντικειμένων ή των  ειδών που βρίσκονται στη φύση
Απολαμβάνει παραστάσεις, βιβλία ή ιστορίες για τα ζώα ή τη φύση

Ενδιαφέρεται και νοιάζεται για τα ζώα και τα φυτά
Εντοπίζει και κατηγοριοποιεί πράγματα από το φυσικό κόσμο





4 σχόλια:

  1. χαίρομαι που σας βρήκα... θα χαρώ να σας παρακολουθώ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ενώ είναι πολύ ενδιαφέρον, έχω την αίσθηση ότι κάτι λείπει...

    Πέρα δηλαδή από την κατάταξη και ταξινόμηση σε είδος πώς μπορώ χρηστικά πλέον και πρακτικά να αξιοποιήσω τους παραπάνω πίνακες;

    Αν για παράδειγμα το παιδί μου έχει κάποια χαρακτηριστικά από τον ένα πίνακα και μερικά από κάποιον άλλο, τι σημαίνει και πώς διαχειρίζομαι την ποσόστωση;

    Πώς αυτά εκδηλώνονται σε κάθε ηλικία και πώς τα αξιοποιούμε ως γονείς;
    Η δεξιά στήλη συνδέεται κάπως με την αριστερή;

    Για παράδειγμα, λέει:
    "Ενδοπροσωπική νοημοσύνη:"

    "Εμφανίζει μια αίσθηση ανεξαρτησίας και ισχυρής βούλησης" (αριστερά)
    και,
    "Έχει καλή αίσθηση του που βαδίζει" (δεξιά)

    Το σχόλιο δεξιά είναι συμπέρασμα του χαρακτηριστικού στα αριστερά;

    Συγγνώμη αν γίνομαι κουραστικός προσπαθώντας να καταλάβω, αλλά, υπάρχει κάτι άλλο εκτός της κατηγοριοποίησης;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα σχόλια δεξιά είναι προς εξοικονόμηση του χώρου και προκειμένου να μην είναι ένα κατεβατό όλος ο πίνακας. Δε συνδέονται μεταξύ τους. Το ιστολόγιο αυτό έχει ενημερωτικό χαρακτήρα για ευνόητους λόγους, οπότε περιορίζομαι σε βασικά πράγματα που στοχεύουν στην ενημέρωση και μόνο. Στη συγκεκριμένη περίπτωση το άρθρο στοχεύει στο να ενημερώσει τον αναγνώστη για τα είδη νοημοσύνης και τα πιθανά χαρακτηριστικά τους.

      Διαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Φάνια Βιλλιώτη - Ψυχολόγος
Συμβουλευτική γονέων - Μαθησιακές Δυσκολίες
e-mail: taksidi_psyxis@hotmail.com