Τα μαθηματικά είτε σαν απλή δυσκολία είτε σαν διαταραχή (δυσαριθμησία) δεν βρίσκονται στο προσκήνιο όπως η ανάγνωση, η ορθογραφία κ.τ.λ. Ωστόσο είναι πολύ σημαντικό μάθημα και είναι απαραίτητο να καλύψει κανείς τα κενά του και να ενασχοληθεί ουσιαστικά με αυτά. Αυτό που χρειάζεται πρώτα από όλα είναι η καλλιέργεια θετικής στάσης απέναντι στα μαθηματικά. (παιχνίδια όπως φιδάκι, γκρινιάρης, μονόπολη που εμπεριέχουν πράξεις αλλά συγχρόνως είναι διασκεδαστικά βοηθούν στην καλλιέργεια θετικής στάσης).
Αυτά τα δυσβάσταχτα για πολλά παιδιά μαθηματικά είναι εφιάλτης εδώ και χρόνια ...
Πρόσφατα, σε ένα σεμινάριο της κ. Χανιώτη ελέχθη ότι εάν δεν κατανοήσουμε επαρκώς τις έννοιες πάνω στις οποίες βασίζονται οι αρχές των μαθηματικών είναι λογικό να δυσκολευόμαστε.
Χρειάζεται λοιπόν, να μπούμε μέσα στα μαθηματικά και να κάνουμε πράξεις όσα λέει ένα πρόβλημα ή ζητάει μια άσκηση. Να δουλέψουμε με υλικά (μαρκαδόρους, πλαστικοποιημένα ζώα, πλαστικοποιημένες καρτέλες, καραμέλες, καλαμάκια, μάρκες, και οτιδήποτε άλλο) προκειμένου σε επίπεδο πράξης οι μαθητές να κατανοήσουν τι σημαίνει "προσθέτω", "αφαιρώ", "διαιρώ", "πολλαπλασιάζω", "περισσότερο από", "λιγότερο από", "πως καταλαβαίνω τι μου ζητάει το πρόβλημα" και άλλα.
Σε επόμενη ανάρτηση θα αναφέρω τρόπους ξεχωριστά για τομείς στα μαθηματικά που υποβοηθούν την κατανόηση.
Φάνια Βιλλιώτη, ψυχολόγος
Αυτά τα δυσβάσταχτα για πολλά παιδιά μαθηματικά είναι εφιάλτης εδώ και χρόνια ...
Πρόσφατα, σε ένα σεμινάριο της κ. Χανιώτη ελέχθη ότι εάν δεν κατανοήσουμε επαρκώς τις έννοιες πάνω στις οποίες βασίζονται οι αρχές των μαθηματικών είναι λογικό να δυσκολευόμαστε.
Χρειάζεται λοιπόν, να μπούμε μέσα στα μαθηματικά και να κάνουμε πράξεις όσα λέει ένα πρόβλημα ή ζητάει μια άσκηση. Να δουλέψουμε με υλικά (μαρκαδόρους, πλαστικοποιημένα ζώα, πλαστικοποιημένες καρτέλες, καραμέλες, καλαμάκια, μάρκες, και οτιδήποτε άλλο) προκειμένου σε επίπεδο πράξης οι μαθητές να κατανοήσουν τι σημαίνει "προσθέτω", "αφαιρώ", "διαιρώ", "πολλαπλασιάζω", "περισσότερο από", "λιγότερο από", "πως καταλαβαίνω τι μου ζητάει το πρόβλημα" και άλλα.
Σε επόμενη ανάρτηση θα αναφέρω τρόπους ξεχωριστά για τομείς στα μαθηματικά που υποβοηθούν την κατανόηση.
Φάνια Βιλλιώτη, ψυχολόγος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.