Δευτέρα, 12 Δεκεμβρίου 2011

Αποκατάσταση μαθησιακών ή υποστήριξη στο διάβασμα;

Πολλές οι ειδικότητες πολλές και οι ανάγκες γύρω από το θέμα των μαθησιακών δυσκολιών. Οι περισσότεροι γονείς μπερδεύονται ανάμεσα στο τι πρέπει να κάνουν για το παιδί τους, ποιος είναι ο καταλληλότερος για αυτό, με ποιο τρόπο και λοιπά, με αποτέλεσμα πολλές φορές να επικρατεί σύγχυση.
Σχετικά με το πρόγραμμα αποκατάστασης
Διαφέρει από την καθημερινή υποστήριξη στη μελέτη του παιδιού. Σχεδιάζεται πρόγραμμα βασισμένο στις δυνατότητες κι αδυναμίες του παιδιού με στόχο την ενδυνάμωση των σημείων που εμφανίζονται δυσκολίες. Αυτό γίνεται με από τεχνικές που το ίδιο το παιδί θα μαθει να χρησιμοποιεί και μόνο του για να αποδίδει καλύτερα (σκοπός δεν είναι το παιδί να εξαρτηθεί από τον ειδικό και να διαβάζει αποκλειστικά μαζί του, και στη συγκεκριμένη περίπτωση ο ειδικός δε διαβάζει με το παδί, αλλά εφαρμόζει πρόγραμμα αποκατάστασης).
Σχετικά με την  καθημερινή υποστήριξη στη μελέτη:
Κάποιος ειδικός ή μη, μπορεί να βρίσκει ενδιαφέροντες τρόπους για να υποβοηθήσει τη διαδικασία της μάθησης ανάλογα με τις δυνατότητες του παιδιού. Σε αυτή την περίπτωση δεν εφαρμόζεται απαραίτητα κάποιο πρόγραμμα αποκατάστασης, αλλά κάποιος βοηθάει το παιδί στο καθημερινό διάβασμα, βρίσκοντας τρόπους για αποτελεσματικότερη μελέτη.
Πολλοί γονείς επιλέγουν συνήθως ειδικούς παιδαγωγούς για την καθημερινή μελέτη των παιδιών τους, άλλά αυτό δε σημαίνει ότι ο ειδικός εφαρμόζει πρόγραμμα αποκατάστασης. Άλλο μελέτη και άλλο αποκατάσταση.
Είναι πολύ πιθανό ότι ένας αποτελεσματικός επαγγελματιάς θα βοηθήσει αρκετά ένα παιδί με μαθησιακές ακόμα και με την υποστηρικτική καθημερινή μελέτη του παιδιού.


Φάνια Βιλλιώτη, Ψυχολόγος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Φάνια Βιλλιώτη - Ψυχολόγος
Συμβουλευτική γονέων - Μαθησιακές Δυσκολίες
e-mail: taksidi_psyxis@hotmail.com