Τρίτη, 8 Μαΐου 2012

Εκπαιδευτικοί εν δράσει!

Οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να αφιερώνουν λιγότερο χρόνο για να κατατάσσουν βαθμολογικά τα παιδιά και περισσότερο για να τα βοηθάνε να εντοπίσουν τις φυσικές τάσεις και τα χαρίσματά τους. Άλλωστε από τους βασικούς στόχους ενός εκπαιδευτικού είναι να καθοδηγεί τα παιδιά πώς να μαθαίνουν και τα παιδιά θα βρουν αυτό που τα ενδιαφέρει μόνα τους. Υπάρχουν εκατοντάδες τρόποι επιτυχίας, αναφέρει ο Gardner, και πολλές, πάρα πολλές διαφορετικές ικανότητες που θα μας βοηθήσουν να φθάσουμε σ’ αυτήν.

Ενδυναμώστε την ομάδα και την εμπιστοσύνη ανάμεσα στους μαθητές σας.

Χωρίστε τα παιδιά σε μικρές ομάδες 2-3 ατόμων, αφήστε τα για 10 λεπτά να μιλήσουν για τα ενδιαφέροντά τους. Έπειτα ο ένας μαθητής θα παρουσιάσει τον άλλο, δηλαδή αν αποτελούν μια ομάδα η Μαρία και η Ελένη, η Μαρία θα μιλήσει για τα ενδιαφέροντα της Ελένης και μετά η Ελένη θα παρουσιάσει τα ενδιαφέροντα της Μαρίας. Αυτό μπορεί να γίνει και με άλλα πράγματα, π. χ ποια παιχνίδια μου αρέσουν, ποια ζώα μου αρέσουν, και ανάλογα με την ηλικία φυσικά, καθορίζεται και η θεματολογία.

Εφόσον υπάρχει δέσιμο μεταξύ των συμμαθητών μιας τάξης, μπορείτε να ενισχύστε τις ομαδικές εργασίες. Χωρίστε τα παιδιά σε ομάδες ανάλογα με τα ενδιαφέροντα και τις δυνατότητές τους. Για παράδειγμα, υπάρχει ένα θέμα που οι μαθητές καλούνται να συλλέξουν πληροφορίες και στο τέλος να παρουσιάσουν στην τάξη ή να αναρτήσουν στο ιστολόγιο της τάξης την εργασία τους. Οι μαθητές που έχουν χάρισμα στη ζωγραφική μπορούν να ασχοληθούν με την επιλογή των εικόνων και τη ζωγραφική ή τα σκίτσα που είναι σχετικά με το θέμα. Τα παιδιά που έχουν πιο ανεπτυγμένο λόγο μπορούν να μιλήσουν προφορικά για το θέμα ή να το παρουσιάσουν. Τα παιδιά που ασχολούνται με τη μουσική μπορούν να αναπαράγουν ήχους (εάν το θέμα προσφέρεται), και λοιπά.

Η εμπιστοσύνη ανάμεσα στα παιδιά βοηθά πολύ την κοινωνική τους ανάπτυξη, τη μείωση του σχολικού εκφοβισμού, την αποτελεσματικότερη μάθηση και την αύξηση της αυτοπεποίθησης. Πολλά παιδιά ντρέπονται, φοβούνται ή νιώθουν άσχημα επειδή οι συμμαθητές τους τα κοροϊδεύουν. Εάν όμως το κλίμα που επικρατεί στη σχολική αίθουσα προτρέπει τη δημιουργία ομάδων, την αλληλοβοήθεια και την ενσυναίσθηση, τότε τα αρνητικά συναισθήματα μειώνονται κατά πολύ.


Φάνια Βιλλιώτη, ψυχολόγος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Φάνια Βιλλιώτη - Ψυχολόγος
Συμβουλευτική γονέων - Μαθησιακές Δυσκολίες
e-mail: taksidi_psyxis@hotmail.com