Τρίτη, 21 Φεβρουαρίου 2012

Τα νήπια ακούνε τις δική τους ομιλία διαφορετικά!

Αναρωτηθήκατε ποτέ γιατί τα μικρά παιδιά απλά δεν μπορούν να προφέρουν σωστά κάποιες λέξεις;
Οι άνθρωποι υποσυνείδητα παρακολουθούν τις φωνές τους για να διασφαλίσουν ότι ο ήχος που παράγουν είναι αυτός που θα έπρεπε να είναι. Αν είναι διαφορετικός, είναι σε θέση να αλλάξουν τον τόνο, αλλά η νέα έρευνα διαπίστωσε ότι τα παιδιά δεν παρακολουθούν τις φωνές τους με τον ίδιο τρόπο.
"Παραδόξως, τα παιδιά 2-ετών δεν παρακολουθούν την ακουστική επιστροφή της φωνής τους όπως κάνουν οι ενήλικες, γεγονός που υποδηλώνει ότι χρησιμοποιείται μια διαφορετική στρατηγική για τον έλεγχο της παραγωγής της ομιλίας," δήλωσε ο συγγραφέας
EwenMacDonald του Τεχνικού Πανεπιστημίου της Δανίας στο ABCNews.com. «Μια πιθανότητα είναι ότι τα 2-ετών νήπια μπορεί να επαφίενται στα άτομα που τους μιλάνε αντί να παρακολουθούν την δική τους φωνή», δήλωσε ο κ. MacDonald. "Αν παρακολουθήσετε τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ των νηπίων που μαθαίνουν να μιλούν και αυτών που τα φροντίζουν, θα ακούσετε συχνά ο ενήλικας να επαναλαμβάνει αυτό που μόλις είπε το παιδί. Μπορεί να είναι αυτή η αλληλεπίδραση που βοηθά τα παιδιά να κρίνουν με πόση ακρίβεια τα ίδια παράγουν τον λόγο."
Αλλά ο Diane Paul, διευθυντής κλινικών θεμάτων στην παθολογία ομιλίας-γλώσσας της Αμερικανικής Ένωσης Λόγου-Γλώσσας-Ακοής, δήλωσε ότι αυτή η διεργασία μπορεί να είναι πολύ μεγάλη πρόκληση για αυτήν την ηλικία. «Δεν έχουν ακόμη την γλωσσική εμπειρία και ικανότητα ανάπτυξης για αυτό-διόρθωση», δήλωσε ο Paul. "Τα μικρά παιδιά μπορεί να μην προφέρουν σωστά ορισμένους ήχους (ήχους που συνήθως αναπτύσσουν αργότερα). Αλλά αν ένας ενήλικας να τα ρωτήσει, "Μήπως λες (ο ήχος προφέρεται σωστά), θα πουν «ναι». Ακούν και αναγνωρίζουν τον ήχο σωστά, έστω κι αν δεν είναι ακόμη έτοιμα να το προφέρουν σωστά." Η μελέτη επιβεβαιώνει αυτό που οι ερευνητές γνώριζαν σχετικά με την τυπική ανάπτυξη, συνέχισε ο Paul. Τα μικρά παιδιά εστιάζουν στο περιεχόμενο του τι λένε παρά στον τρόπο που το λένε. Τα παιδιά αναπτύσσουν την ικανότητα να «επισκευάσουν τις συνομιλίες", όταν γίνονται αντικείμενο παρεξηγήσεων, πράγμα που αρχίζει γύρω από την ηλικία των 3. Αυτές οι δεξιότητες εξελίσσονται καθώς τα παιδιά μεγαλώνουν, είπε.
"Το έργο μας υπογραμμίζει τη σημασία της κοινωνικής αλληλεπίδρασης, όπως είναι η συνομιλία μεταξύ των παιδιών και αυτών που τα φροντίζουν, στην ανάπτυξη της παραγωγής της ομιλίας των παιδιών», δήλωσε ο κ. MacDonald.
Για να βοηθήσουν στην ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας των παιδιών τους, οι γονείς θα πρέπει να επικεντρωθούν σε ό, τι τα μικρά παιδιά τους λένε, παρά στο πώς το λένε, λέει ο
Paul. Εάν ένα παιδί κάνει ένα σφάλμα ομιλίας, οι γονείς θα πρέπει να προφέρουν σωστά τον ήχο στην δική τους ομιλία, αλλά δεν θα πρέπει να το διορθώνουν στο αρχικό στάδιο της ανάπτυξης του λόγου του.

ΟPaul έδωσε τις ακόλουθες σημειώσεις και συμβουλές για να κατανοήσουν οι γονείς τη γλωσσική ανάπτυξη των παιδιών τους:

>Τα παιδιά δεν μαθαίνουν να λένε όλους τους ήχους της γλώσσας/ομιλίας ταυτόχρονα. Λένε ήχους σε μια προβλέψιμη ακολουθία, ανάλογα με τη συγκεκριμένη γλώσσα ή τη γλώσσα που μαθαίνουν.


>Να είστε ένα καλό πρότυπο ομιλίας. Μιλήστε καθαρά και χρησιμοποιείστε σωστά τους ήχους της ομιλίας.

>Ανταποκριθείτε σε κάθε προσπάθεια του παιδιού για επικοινωνία.

>Δείξτε του ότι το ακούτε και σχολιάστε αυτό που λέει το παιδί σας, μην σταθείτε στο πως το λέει.

>Μιλήστε και διαβάζετε στο παιδί σας συχνά, διότι έτσι ενεργοποιείτε τις δεξιότητες του παιδιού σας στην ομιλία, τη γλώσσα και την κατανόηση προφορικού λόγου.

*πηγή abcnews.go.com
  Φάνια Βιλλιώτη - ψυχολόγος
undefined

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Φάνια Βιλλιώτη - Ψυχολόγος
Συμβουλευτική γονέων - Μαθησιακές Δυσκολίες
e-mail: taksidi_psyxis@hotmail.com