Παρασκευή 25 Ιανουαρίου 2013

Αγγλικά και Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες

Οι γονείς των παιδιών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες(ΕΜΔ) πολλές φορές συναντούν τον εξής προβληματισμό: "Να συνεχίσει αγγλικά στο φροντιστήριο ή να κάνει ιδιαίτερα;"
Αρχικά, στις πρώτες τάξεις όπου η ύλη και ο τρόπος διδασκαλίας είναι απλός και εύκολος τα πράγματα βαίνουν καλώς. Την επόμενη χρονιά όμως αρχίζει να φαίνεται η διαφορά ανάμεσα στα παιδιά. Άλλα προχωρούν με γρήγορους ρυθμούς ενώ άλλα δυσκολεύονται. Κι αυτό συμβαίνει γιατί τα παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες(ΕΜΔ) μαθαίνουν με διαφορετικό τρόπο. Όταν όμως το τμήμα προχωράει με ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα, συνήθως αυτό δεν αλλάζει για 1 - 2 παιδιά. Οπότε οι γονείς έρχονται αντιμέτωποι με το αν είναι καλό το παιδί τους να συνεχίσει ή όχι στο φροντιστήριο.

Τα αγγλικά αποτελούν μια από τις πιο δύσκολες γλώσσες για τους μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες(ΕΜΔ). Αυτό συμβαίνει διότι τα Αγγλικά είναι μια φωνολογικά αδιαφανής γλώσσα, που σημαίνει ότι τα φωνήματα εκφωνούνται με πολλούς τρόπους μέσα στη λέξη. Η ελληνική  γλώσσα από την άλλη, είναι φωνολογικά διαφανής δηλαδή ότι ακούω γράφω. Είναι σημαντικό λοιπόν για τους Έλληνες με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες που μαθαίνουν αγγλικά να κατακτήσουν τη φωνολογική επίγνωση. Η φωνολογική επίγνωση είναι μια ικανότητα ανεξάρτητη από αυτή της κατανόησης του νοήματος μιας λέξης και μπορεί να βελτιωθεί μέσω διαφόρων τύπων ασκήσεων.

Κατηλήγοντας λοιπόν, είναι ιδιαίτερα σημαντικό για την κατάκτηση της αγγλικής γλώσσας σε μαθητές με ΕΜΔ να δουλευτεί αρκετά η φωνολογική επίγνωση (αντιστοιχία ήχων - γραμμάτων) και να γίνεται παράλληλη χρήση πολυαισθητηριακών μεθόδων διδασκαλίας (να χρησιμοποιούνται όλες οι αισθήσεις).
Για την απάντηση στο αρχικό ερώτημα, υπάρχουν φροντιστήρια που έχουν εναλλακτικά προγράμματα διδασκαλίας αγγλικών. Επικοινωνήστε με τους δασκάλους των παιδιών σας. Εάν το παιδί είναι μόνιμα σε κακή ψυχολογική κατάσταση καλό θα ήταν να αλάξει ο τρόπος διδασκαλίας της ξένης γλώσσας, γιατι πιθανόν να δυσκολεύεται να καταλάβει, να μη θέλει να συμμετέχει, να νιώθει άσχημα απέναντι στους συμμαθητές αλλά και με τον εαυτό του και τελικά να μη μαθαίνει τη γλώσσα.

Φάνια Βιλλιώτη - Ψυχολόγος
Συμβουλευτική γονέων - Μαθησιακές Δυσκολίες
e-mail: taksidi_psyxis@hotmail.com
web: www.taksidipsyxis.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Φάνια Βιλλιώτη - Ψυχολόγος
Συμβουλευτική γονέων - Μαθησιακές Δυσκολίες
e-mail: taksidi_psyxis@hotmail.com