Πέμπτη, 20 Ιουνίου 2013

"Δε θέλω να κοιμηθώωω": Τι κάνουμε τώρα;


Τι μπορώ να κάνω ώστε να είναι πιο εύκολη η διαδικασία του ύπνου; Αυτό που χρειάζεται είναι σταθερή συμπεριφορά και όρια ακόμα και στο θέμα του ύπνου. Στην παιδική ηλικία είναι σημαντικό κάποια πράγματα να γίνονται "ρουτίνες". Μερικά από αυτά είναι:
Να έχετε σταθερές ώρες για τον ύπνο και το πρωινό ξύπνημα όλες τις μέρες της εβδομάδας.
Αποφύγετε δραστηριότητες στο κρεβάτι. Θα πρέπει το κρεβάτι να συνδέεται με τον ύπνο και όχι με το φαγητό, το παιχνίδι, τη μουσική και λοιπά.

Το παιδικό δωμάτιο θα πρέπει να είναι ήσυχο, δροσερό και άνετο.

Η ώρα του ύπνου είναι σημαντικό να συνδέεται με ρουτίνες όπως: το πλύσιμο των δοντιών, η ανάγνωση ενός παραμυθιού, κ. ά.
Αποφύγετε έντονες δραστηριότητες πριν τον ύπνο όπως τηλεόραση, ηλεκτρονικά παιχνίδια κ. ά. Επίσης δε χρειάζεται να υπάρχουν συσκευές ηλεκτρονικού υπολογιστή και τηλεόρασης ή ηλεκτρονικών παιχνιδιών στο παιδικό δωμάτιο.

Η φυσική άσκηση μέσα στη μέρα ενός παιδιού το βοηθάει να κοιμηθεί το βράδυ ευκολότερα.
Τεχνικές χαλάρωσης όπως οι βαθιές αναπνοές, η σκέψη όμορφων γαλήνιων σκηνικών (ένα δάσος με λουλούδια, μια παραλία) μπορούν να ηρεμήσουν το παιδί.

Αν το παιδί μένει ξύπνιο στο κρεβάτι του, είναι προτιμότερο να σηκωθεί και να κάνει μια ήρεμη δραστηριότητα για 20-30 λεπτά όπως ανάγνωση παραμυθιού, παρά να συνδέσει το κρεβάτι με την αϋπνία και το στριφογύρισμα.
Επίσης είναι πολύ σημαντικό το παιδί να έχει μιλήσει με τους γονείς για τα προβλήματα ή τις ανησυχίες του αρκετά πριν την ώρα του ύπνου.

Μην αφήνετε τα παιδιά να τα παίρνει ο ύπνος σε άλλα μέρη και να τα πηγαίνετε κοιμισμένα στο κρεβάτι τους διότι γίνεται μια κακιά συνήθεια στο τέλος.
Εάν ένα παιδί έχει ανάγκη να νιώθει «ασφάλεια» στον ύπνο του, αφήστε ένα ζωάκι, μια κούκλα ή μια κουβερτούλα να την έχουν δίπλα τους ή αγκαλιά. Είναι σημαντικό να είναι ασφαλή και ήρεμα για να κοιμηθούν.

Οι έλεγχοι κατά τη διάρκεια της νύχτας πρέπει να είναι σύντομοι και να αποσκοπούν στο να νιώσει το παιδί ότι οι γονείς είναι παρόντες και όλα είναι εντάξει.
Εάν την προγραμματισμένη ώρα του ύπνου το παιδί δε νυστάζει, φροντίστε να καθυστερήσετε κατά μισή ώρα την έλευση στο κρεβάτι, ώστε να είναι νυσταγμένο και να κοιμηθεί αμέσως. Σιγά σιγά σε καθημερινή βάση επιστρέφετε στην προκαθορισμένη ώρα του ύπνου.

Κρατήστε ένα ημερολόγιο ύπνου ώστε να καταγράφετε πότε ξυπνάει, πότε κοιμάται τι δυσκολεύει και τι διευκολύνει τον ύπνο. Θα σας χρειαστεί όταν θα αντιμετωπίσετε δυσκολίες.

A Clinical Guide to Pediatric Sleep, by Jodi Mindell and Judith Owens
 
Φάνια Βιλλιώτη - Ψυχολόγος
Συμβουλευτική γονέων - Μαθησιακές Δυσκολίες
e-mail: taksidi_psyxis@hotmail.com
web: www.taksidipsyxis.com

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Φάνια Βιλλιώτη - Ψυχολόγος
Συμβουλευτική γονέων - Μαθησιακές Δυσκολίες
e-mail: taksidi_psyxis@hotmail.com