Πέμπτη, 1 Σεπτεμβρίου 2011

Η Διαταραχή των μαθηματικών


Η διαταραχή των μαθηματικών είναι μια δυσλειτουργία της ανάπτυξης των αριθμητικών ή μαθηματικών δεξιοτήτων η οποία είναι τόσο σοβαρή ώστε να επεμβαίνει στην ακαδημαϊκή επίδοση και στην καθημερινή ζωή. Αυτή η δυσλειτουργία στις μαθηματικές δεξιότητες δεν μπορεί να εξηγηθεί από τη νοημοσύνη του ατόμου, από το εκπαιδευτικό του υπόβαθρο και από άλλου είδους οπτικά, ακουστικά ή σωματικά ελλείμματα (Spagna, Cantwell & Baker, 2000).
Αυτό σημαίνει ότι παιδιά με χαμηλό δείκτη νοημοσύνης, ή με ελλείμματα στην όραση ή την ακοή, ή με φτωχό εκπαιδευτικό υπόβαθρο δε μπορούν να διαγνωστούν με διαταραχή των μαθηματικών γιατί τα αίτια των δυσκολιών τους σε αυτό τον τομέα οφείλεται σε  αυτούς τους συγκεκριμένους παράγοντες.

Η ηλικία κατά την οποία αρχίζει η διαταραχή των μαθηματικών είναι ασαφής. Η διάγνωση μπορεί να γίνει στην δευτέρα τάξη δημοτικού αλλά συνήθως περνάει αρκετά  μεγάλο διάστημα, και αυτό γιατί πολλά παιδιά μαθαίνουν απ’ έξω κάποια πράγματα με αποτέλεσμα να μην διακρίνονται εύκολα οι δυσκολίες τους. Έτσι, όταν αυξηθούν οι απαιτήσεις σε μεγαλύτερες τάξεις, αρχίζουν να φαίνονται και οι ελλείψεις των παιδιών αφού δε μπορούν να συγκρατήσουν στη μνήμη τους τόσες πολλές πληροφορίες.

Οι δυσκολίες που εμφανίζονται στη διαταραχή των μαθηματικών είναι ποικίλες: δυσκολίες στη σωστή γραφή των αριθμών, στην απαρίθμηση, στο νόημα των αριθμητικών συμβόλων ή της σωστής ενέργειας όταν συναντάει τα σύμβολα αυτά, εκτέλεση πράξεων με το μυαλό, λανθασμένοι υπολογισμοί, δυσκολία με τα λεκτικά προβλήματα, δυσκολία με την αναπαράσταση πληροφοριών σε γράφημα, δυσκολία στην σωστή τοποθέτηση των αριθμών όταν κάνει πράξεις, κ. ά.

Αυτό που βοηθάει πολύ είτε μιλάμε για διαταραχή των μαθηματικών είτε για απλές ελλείψεις  στα μαθηματικά είναι η κατανόηση αρχικά των απλών εννοιών με τρόπους «διασκεδαστικούς» (παιχνίδια όπως φιδάκι) προς τα παιδιά και με τη χρήση υλικών (μαρκαδόροι, καλαμάκια, χαρτόνια, και πολλά άλλα) καθώς και με τρόπους που οι μαθητές κατανοούν καλύτερα. Δηλαδή να τους δείχνετε «στην πράξη» τι είναι το κάθε τι και τι σημαίνει προσθέτω, αφαιρώ κ.λ.π. ή τι ζητάει το πρόβλημα; 


Φάνια Βιλλιώτη, ψυχολόγος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Φάνια Βιλλιώτη - Ψυχολόγος
Συμβουλευτική γονέων - Μαθησιακές Δυσκολίες
e-mail: taksidi_psyxis@hotmail.com