Πέμπτη 6 Οκτωβρίου 2011

Ποιες είναι οι δυσκολίες που κρούουν τον κώδωνα των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών;

Οι ειδικές μαθησιακές δυσκολίες αναφέρονται στις δυσκολίες της ανάγνωσης, της γραφής και γραπτής έκφρασης και των μαθηματικών. Δηλαδή, όταν ένα παιδί παρουσιάζει σημαντική απόκλιση στα παραπάνω σε σχέση με το τι θα αναμενόταν για την ηλικία του και την εκπαίδευση του καθώς και τη νοητική του ικανότητα.
Δυσκολίες όπου μπορεί να παρουσιάσει ένα παιδί από Β' Δημοτικού και πάνω στην ανάγνωση, τη γραπτή έκφραση ή τα μαθηματικά είναι οι ακόλουθες:

Ανάγνωση
  • Διαβάζει συλλαβικά
  • Διαβάζει μόνο την αρχή της λέξης ή μόνο το τέλος της λέξης
  • Διαβάζει ένα ένα τα γράμματα
  • Κάνει αντικαταστάσεις (δάσος-θάσος)
  • Κάνει παραλείψεις (ταξίδι-τάξι)
  • Κάνει προσθέσεις (κουκλάκι αντί για κούκλα)
  • Διαβάζει την αρχή της λέξης και την μπερδεύει με κάποια άλλη
  • Δεν τονίζει σωστά τις λέξεις
  • Δεν κατανοεί το κείμενο
  • Χάνει τη σειρά καθώς διαβάζει το κείμενο
  • Διαβάζει πολύ γρήγορα αλλά δεν κατανοεί το κείμενο
Γραφή- Γραπτή Έκφραση
  • Κάνει αντικαταστάσεις (ξέρω-ξ3ρω)
  • Κάνει παραλήψεις (κούλα αντί κούκλα)
  • Κάνει προσθέσεις (ποταμάκι αντί ποτάμι)
  • Κάνει αντιστροφές (πμάλα αντί μπάλα)
  • Γράφει κάτω ή πάνω από τη γραμμή
  • Κολλάει τα γράμματα ή τις λέξεις μεταξύ τους
  • Δεν αρχίζει με κεφαλαίο
  • Δε χρησιμοποιεί σημεία στίξης
  • Δεν τονίζει τις λέξεις
  • Κάνει ορθογραφικά λάθη στο θέμα της λέξης
  • Ελλιπής η σύνταξη των προτάσεων
  • Είναι κατανοητό αυτό που γράφει;
  • Ανταποκρίνεται αυτό που γράφει σε αυτό που του ζητείται;
Μαθηματικά
  • Δυσκολεύεται να κατανοήσει πράξεις, αριθμούς και γενικότερα μαθηματικές έννοιες;
  • Δυσκολεύεται να αποκωδικοποιήσει γραπτά σύμβολα και προβλήματα;
  • Δυσκολεύεται να κατατάξει αντικείμενα σε ομάδες;
  • Δυσκολεύεται να αντιγράψει σωστά αριθμούς ή σχήματα;
  • Δυσκολεύεται να προσθέσει τα κρατούμενα;
  • Δυσκολεύεται να αναγνωρίσει ή να αναγνώσει αριθμητικά σύμβολα;
  • Δυσκολεύεται στις ακολουθίες αριθμών ή μαθηματικών βημάτων;
  • Δυσκολεύεται στο μέτρημα αντικειμένων ή στο να μάθει την προπαίδεια;

Βέβαια, προϋπόθεση είναι να εμφανίζει πολλές από τις παραπάνω δυσκολίες κι όχι μία, δύο. Δε σημαίνει ότι το παιδί μας έχει ειδική μαθησιακή δυσκολία, εάν δε βάζει τόνους και κάνει μερικά ορθογραφικά λάθη!


Φάνια Βιλλιώτη, ψυχολόγος






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Φάνια Βιλλιώτη - Ψυχολόγος
Συμβουλευτική γονέων - Μαθησιακές Δυσκολίες
e-mail: taksidi_psyxis@hotmail.com